Ми раді поділитися новинами про 4-ту сесію нашого курсу академічної мобільності, на якій представлено практичний метод, що використовується для дослідження проблемних ситуацій та допомоги людям приймати рішення через групове обговорення та співпрацю. Традиційно, заняття з викладачами проводив Стюарт Керролл, професор коледжу Нью-Джерсі. Цього разу професор запропонував для обговорення тему «Наші дилеми у викладанні та навчанні».
Викладачі кафедр іноземних мов та германської філології познайомилися з новою методологією під назвою «Протокол консультування» або «Протокол дилеми». Сутність цього структурованого підходу до вирішення проблем і прийняття рішень у групі полягає у заохоченні спільного мислення та сприянні активної участі в обговоренні. Вперше метод було розроблено ученими Тавістокського інституту, які займалися дослідженнями у галузі групової динаміки. Наразі метод широко використовується як інструмент для дослідження та вирішення проблем в різних галузях, а також в якості методу навчання прийняття рішень та розвитку критичного мислення.
Заняття розпочалося з розповіді ведучого про певну дилему; група мала можливість поставити уточнюючі запитання для кращого розуміння ситуації. Після опрацювання дилеми доповідач ставав спостерігачем, а члени групи висловлювали власні думки та пропозиції щодо вирішення проблеми. Після обговорення дилеми в групі, ведучого знову запрошували до розмови для відповідей на коментарі та пропозиції групи. Учасники обирали найбільш підходящий варіант рішення та обговорювали деталі його реалізації.
Переваги застосування методу очевидні: визначення сутності проблеми, генерування та аналіз різних варіантів вирішення проблемної ситуації і, зрештою, розробка плану дій.
У цілому, метод "Протокол консультування" або "Протокол дилеми" є цінним інструментом для вирішення проблем, який допомагає розвивати критичне мислення та комунікативні навички, збагатити скарбничку методик навчання, знайти рішення проблемних ситуацій та поповнити мову професійними термінами.
Ми з нетерпінням чекаємо впровадження цієї методології в нашу практику викладання та навчання в університеті.