Новини

Наукові дослідження студентів ІФСК пройшли конкурсний відбір для участі у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу "Здоров'я дитини - здоров'я нації"! Щиро вітаємо:
- Студентку групи СА-21, спеціальності "Англійська мова та література" - Вікторію Андрієвську,, шифр  роботи "Здорова дитина", науковий керівник: кандидат філософських наук, доцент Ніна Мальована;

- Студентку групи ПЛ-31, спеціальності "Психологія" - Олександру Ашихмін, шифр роботи "Весна", науковий керівник: старший викладач, кандидат педагогічних наук Юлія Козаченко;

- Студентку групи СА-21, спеціальності "Англійська мова та література" факультету ІФСК - Валерію Будко, шифр роботи "Здоров'язбережувальні технології", науковий керівник: викладач Лілія Молгамова.

Ці роботи є яскравим прикладом високого рівня наукових досліджень, що проводяться студентами під керівництвом викладачів кафедри іноземних мов та лінгводидактики. Бажаємо успіхів у подальших наукових та професійних зусиллях!

Вступники в аспірантуру мають
скласти єдиний вступний іспит

Вступники в аспірантуру у 2024 році мають надати для участі у конкурсному відборі результати єдиного вступного іспиту ЄВІ за 2023 або 2024 роки.
Відповідну норму містить Порядок прийому на навчання для здобуття вищої освіти у 2024 році.
Тобто вступники до аспірантури, як і майбутні магістранти, мають скласти ЄВІ, який містить два блоки: тест з іноземної мови та тест загальної навчальної компетентності (ТЗНК).
При цьому оцінка за тест з іноземної мови для вступників в аспірантуру має становити не менше ніж 130 рейтингових балів, тобто вступник має набрати як мінімум 9 тестових балів. Оцінка за тест загальної навчальної компетентності має становити не менше ніж рейтингових 100 балів, тобто учасник ЄВІ має набрати як мінімум 5 тестових балів.

Шановні колеги!
Запрошуємо взяти участь в роботі І Міжнародної науково-практичної конференції
«Стратегічні інновації соціальних комунікацій та іноземної філології в умовах кризи»
1 червня 2024 року в Сумському державному університеті 
відбудеться І Міжнародна науково-практична конференція на платформі Zoom

 

Секції конференції:

  1. Стійкість і адаптація в мовній освіті: вивчення лінгвістичної та культурної динаміки.
  2. Медіаландшафт періоду криз та потрясінь: контент, технології, інновації.
  3. Мовна педагогіка в епоху цифрових технологій: стратегії ефективного дистанційного викладання та навчання.
  4. Міждисциплінарні підходи до розуміння суспільної динаміки: погляди з психології, політології та соціокультурних технологій.
  5. Мовне різноманіття та збереження національної ідентичності.

13 квітня 2024 року відбулось спільне заняття викладачів кафедри іноземних мов та лінгводидактики та германської філології в межах курсу підвищення кваліфікації з американським професором Коледжу Нью Джерсі Стюартом Керроллом. На заняття були запрошені канадські колеги, вчителі шкіл, які викладають в міжнародній школі у Південній Кореї. Під керівництвом Натана Сміта, відомого педагога з Південної Кореї, сесія перетворилася на стимулюючий діалоговий форум, що сприяє міжкультурному обміну та розвитку професійних навичок.
Сесія розпочалася з теплого вітання вчителів із корейської міжнародної школи, які розповіли про свій досвід та практику викладання англійської мови для не носіїв мови. Після цього українські педагоги отримали можливість представити себе, а потім розпочалися захоплюючі секції, які сприяли об'єднанню обох груп та обміну думками.

Центральною темою обговорення були «Сучасні діти»; висвітлювалися унікальні особливості учнів покоління Z та ефективні стратегії навчання. Діалог прогресував гладко, досліджуючи спільність підходів студентів до навчання та різноманітність гумору в різних культурних контекстах.

Участь у курсі професійного розвитку, організованому кафедрою іноземних мов та лінгводидактики, стала значним кроком для вчителів англійської мови з українських шкіл, відзначивши важливий етап у їхній професійній орієнтації. Вони обговорювали різноманітні теми: від впливу пандемії COVID-19 на студентів до стійкості покоління Z у протистоянні труднощам. Вчителі з захопленням обговорювали безліч тем, зокрема:

З 20 по 23 березня 2024 року викладачі кафедри іноземних мов та лінгводидактики факультету іноземної філології та соціальних комунікацій к.пед.н., ст. викладач Юлія Коробова (в рамках другої частини програми обміну від Посольства США) та к.філ.н., доцент Людмила Гнаповська взяли участь у науковій події міжнародного масштабу – TESOL-24 International Convention & Expo у місті Тампа, Флорида (США), яка об’єднала тисячі провідних фахівців з навчання англійської мови з різних куточків світу.

Доцент Людмила Гнаповська разом із доцентом Сергієм Петренко (КНУ ім. Шевченка) виступили з презентацією «Поєднання ESP та EMI: досвід українських університетів», в якій визначено труднощі запровадження EMI в освітні середовища двох українських університетах та взаємозв’язок між ESP та EMI.

Делегацією українських освітян також презентовано результати участі в проєкті «Підвищення кваліфікації викладачів університетів для підготовки майбутніх учителів англійської мови» (TESOL Faculty United for Ukraine), серед яких є посібник «Читання та аналіз коротких оповідань: фокус на соціально-емоційному навчанні» авторів Юлії Коробової та Ганни Подосиннікової.

7 березня - 5 квітня 2024 року стартував Проєкт Організації Об’єднаних Націй з промислового розвитку (ЮНІДО) та Глобального Екологічного Фонду (ГЕФ) «Глобальна інноваційна Програма чистих технологій для малих та середніх підприємств (МСП) в Україні». Проєкт спрямований на підтримку та зміцнення підприємницької екосистеми з впровадження інноваційних чистих технологій (CleanTech) в Україні, залучення інвестицій та налагодження міжнародних партнерських відносин для сприяння адаптації до змін клімату та зниження кількості викидів парникових газів в атмосферу.
У межах Проєкту на базі СумДУ створено Регіональний акселератор GCIP для інновацій, технологій та стартапів Сумської області, у якому проведено перший онлайнконкурс екологічно дружніх стартап-проєктів та відібрано команди півфіналісти для участі в акселераційній програмі ЮНІДО/ГЕФ, що передбачає проведення Бізнес академії, менторську підтримку, грантове фінансування. В тренінгу приймало участь 6 команд з різних факультетів СУМДУ, серед яких була й робоча група з викладачів кафедри іноземних мов та лінгводидактики, а саме, старшого викладача Світлани Міхно, старшого викладача Тетяни Алексахіної та Дар’ї Медведовської, під керівництвом старшого викладача Оксани Нефедченко. У межах програми було обговорено різні напрями стартапів, які були спрямовані на вивчення особливостей фінансування, фінансових документів та трирічного плану прибутків і витрат, державного регулювання, впливу на навколишнє середовище, основ інтелектуальної власності, масштабування продажів, виходу на глобальні ринки. Команда кафедри іноземних мов та лінгводидактики презентувала свій стартап за темою: «Англійська в умовах кризи», де висвітлилися питання опису бізнесу, рішення проблеми, розмір ринку, план виходу на ринок (партнерство, нетворкінг), конкуренція та конкуренти, переваги продукту, сталість та вплив, модель прибутку тощо.
Відповідно рішення журі, команда кафедри іноземних мов та лінгводидактики отримала номінацію «Англійська в умовах кризи» - міжнародне спілкування без стресу (International communication without stress).

5 квітня відбулися Пекельні дебати з викладачами на яких кафедру іноземних мов та лінгводидактики представили Наталія Таценко, Наталія Руденко, Світлана Міхно. Студенти факультету ІФСК та викладачі мали змоги дебатувати на тему академічних питань, доцільності отримання вищої освіти, мотивації та маніпуляції під час занять, оцінювання тощо. Студенти активно розвивали свої навички дебатування, використовуючи їх для вирішення складних питань і спростовуючи аргументи викладачів. Дебати стали не лише засобом обговорення актуальних тем, а й важливою складовою навчального процесу, що сприяє критичному мисленню та розвитку аналітичних здібностей студентів.
Ці дебати також сприяють зближенню між викладачами та студентами, створюючи атмосферу відкритого спілкування та взаємоповаги. Ініціативність студентів у висловленні своїх поглядів стимулює академічну активність та залучення до процесу навчання, роблячи його більш цікавим та захоплюючим.

Студентка групи СА-31 Пилипенко Яна зустріла свій третій семестр у новому навчальному закладі – турецькому університеті Anadolu University. До Туреччини Яна поїхала в межах популярної програми академмобільності Erasmus+ і стала першою студенткою молодої спеціальності «Середня освіта (Англійська та німецька мови та літератури)», яка отримала можливість паралельного навчання в іноземному закладі. На цей семестр Яна обрала з переліку курсів такі предмети, як академічне письмо, академічне читання, американська література, німецька мова, структура англійської мови та онлайн викладання мов. З деяких предметів студенти здають екзамени, з інших потрібно підготувати презентації. Викладання досить якісне, тому процес навчання приносить багато користі та задоволення. Проте не обійшлося без мовного бар’єру: «Навчання проходить непогано, проблеми тільки з німецькою, бо викладач на занятті говорить турецькою і зовсім трішки німецькою, бо рівень початковий у студентів. А в цілому, все добре» - ділиться Яна. Однак можливість вивчення турецької мови, на додачу до англійської та німецької, це ще один корисний досвід у цій програмі.

20-21 березня 2024 р. завідувачка кафедри іноземних мов та лінгводидактики СумДУ Наталія Таценко взяла участь у VIII Всеукраїнській науково-методичній конференції «Формування сучасної парадигми менеджмент-освіти у соціокультурній сфері» в м. Київ. На цьому заході Наталія Таценко репрезентувала результати роботи грантового проєкту «Діджитальна архівація пам’ятників як об’єктів публічної меморіалізації задля збереження культурної спадщини України» за 2023 р. Цей проєкт був виграний колективом факультету ІФСК та ННІП СумДУ в межах конкурсу від Національного фонду досліджень України «Наука для відбудови України у воєнний та повоєнний періоди» і триватиме до кінця 2024 року. Мета проєкту – розроблення методології аналізу, систематизації інформації та діджитальної архівації пам’ятників задля збереження культурної спадщини України, а також створення двомовного (українська. англійська) сайту з візуальною та текстовою інформацією про пам’ятники. Наталія Таценко зазначила, що у зв’язку з високим рівнем нанесення збитків пам’ятникам України в умовах повномасштабного російського вторгнення, веб-сайт надасть доступ українським та міжнародним інституціям до бази даних з метою статистичного аналізу, захисту та реставрації об’єктів. Аналітичний аналіз пам’ятників уможливить розроблення рекомендацій щодо першочерговості консервації, реставрації чи демонтажу монументальних об’єктів України, а також сприятиме формуванню українських соціально-політичних, національних та гендерних наративів, втілених у об’єктах меморіалізації.

Шановні студенти, аспіранти та викладачі!
Лінгвістичний навчально-методичний центр кафедри іноземних мов та лінгводидактики СумДУ запрошує до участі у роботі ХVIII Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів, аспірантів та викладачів “To Make the World Smarter and Safer”, запланованої на 25-26 квітня 2024 року.
Мета конференції:
• формування у студентів позитивної мотивації до вивчення іноземних мов;
• розвиток навичок науково-пошукових досліджень студентів та аспірантів;
• вдосконалення вміння презентувати матеріали іноземною мовою;
• розвиток комунікативних навичок учасників конференції іноземною мовою із залученням широкого загалу учасників до дискусійних форм роботи з активним використанням іноземних мов;
• підготовка до участі у міжнародних конференціях;
• обмін досвідом проведення подібних заходів лінгвістичними центрами України.

Сумський державний унiверситет,
вул. Харківська, 116, м. Суми, Україна, 40007,

Головний корпус (Г1202)

Телефон: (0542) 68-77-87

E-mail: [email protected]

Web: https://kim.sumdu.edu.ua/uk/

Локації

Телефонний довідник

При використанні матеріалів з сайту кафедри іноземних мов та лінгводидактики посилання на ресурс обов'язкове.

All Rights Reserved.