PhD in Philology

Associate Professor of Foreign Languages Department


Personal Profiles: Google Scholar

https://www.researchgate.net/profile/Lyudmyla-Hnapovska

https://publons.com/researcher/AAB-2107-2020/ WoS

https://orcid.org/0000-0003-2335-6723

 

Educational Background and Qualifications

  • 2002 Associate Professor (Docent) Certificate obtained
  • 2000 PhD (Candidate of Sciences) in Philology) Diploma obtained, speacialism 10.02.04 - Germanic languages. Dissertation issue: "Linguo-cognitive and Linguo-culturological Characteristics of English Anthroponyms of Germanic Origin”
  • 1996-1999 Kyiv State Linguistic University, Department of English Lexicology and Stylistics, postgraduate course
  • 1982-1985 A.S. Makarenko Sumy State Pedagogical Institute, Faculty of Foreign Languages, specialist’s course, Diploma with Honors obtained, qualification – “Teacher of English and German”
  • 1980-1982  Kyiv State  Pedagogical Institute for Foreign Languages, Faculty of the English Language, specialist’s course

 

Work Experience

  • September 2021 – present: Sumy State University, Associate Professor of Foreign Languages Department
  • February 2021 – August 2021: Sumy State University, Institute for Business, Econoics and Management, Head of Foreign Languages Department
  • May 2016 – January 2021: Sumy State University, Institute for Banking Technologies, Head of Foreign Languages Department
  • December 2014 – May 2016: Ukrainian Academy of Banking, Head of Foreign Languages Department
  • 2003-2014 Ukrainian Academy of Banking, Department of Foreign Languages, Associate Pofessor
  • 2000-2002 A.S. Makarenko Sumy State Pedagogical Institute, Faculty of Foreign Languages, Head of  Germanic Philology Department
  • 1985-1996 A.S. Makarenko Sumy State Pedagogical Institute, Practical English Department, lecturer

 

Subjects taught

  • English for Professional Purposes
  • English for Professional Communication
  • English for Academic Purposes
  • English for Job Hunting
  • English for Meetings and Negotiations
  • English (Advanced Course)

 

Fields of Scientific Research

  • Cognitive studies
  • Onomastics (the Theory of Proper Names)
  • Language Teaching Methodology
  • Language Assessment and Testing 

 

Publications record includes 96 items, some of which are listed below: 

 

Study Guides

 

  1. Cramming for ZNO in English. Enhance Your Reading Skills [Text]: guidance manual / L.V. Hnapovska, T.V. Turchyna. — Sumy: СумДУ, 2020. — 125 p. https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80553
  2. Ділова кореспонденція: рекомендації до написання та оцінювання = Business Correspondence: Tips on Writing and Assessment: навчальний посібник : для студентів економічних і правових спеціальностей немовних вузів/ С. В. Дорда та ін. ; рец.: І. М. Колегаєва, Т. П. Беценко, В. Д. Чернадчук; Державний вищий навчальний заклад "Українська академія банківської справи Національного банку України", Кафедра іноземних мов. - Суми: ДВНЗ "УАБС НБУ", 2014. - 158 с. http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/50378
  3. Assessing Writing= Оцінювання вмінь письма [Текст] : навчально-методичний посібник / Державний вищий навчальний заклад «Українська академія банківської справи Національного банку України» ; [уклад. Л.В. Гнаповська]. – Суми: ДВНЗ «УАБС НБУ», 2013. – 23 с.
  4. Як зробити кар’єру в бізнесі: перші кроки = Career in Business: your first steps [Текст] : навч.-метод. посіб. з ділової англійської мови / Уклад.: Л.В. Гнаповська, І.А. Бокун. – Суми: УАБС НБУ, 2010. – 56 c.

http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/50521

  1. Кроскультурні аспекти ділової комунікації. Doing Business Across Cultures : практичний посібник з дисципліни “Англійська мова за професійним спрямуванням” [ уклад.: І. А. Бокун, Л. В. Гнаповська]. – Суми, 2008. – 51 с.

http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/50363

  1. Розвиток навичок проведення ділових зустрічей (Developing Meeting Skills): Практичний посібник з дисципліни «Англійська мова за професійним спрямуванням» / Уклад. І.А. Бокун, Л.В. Гнаповська. – Суми: ДВНЗ «УАБС НБУ», 2008.

 

Articles

 

WoS core collection

  1. Liashenko, I. Blended Education: Patterns of Implementation at Sumy State University [Text] / I. Liashenko, L. Hnapovska // Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. - 2019. - Vol. 11, Issue 3. - P. 141-162. - doi:10.18662/rrem/142. http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74574
  2. Liashenko I. V. Hnapovska L. V. Esp online course as a means of enhancing graduate students’ employability opportunities-case of Sumy state university // Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. 2020. Vol. 8. №3. Pp. 215-230. URL: https://doi.org/10.22190/JTESAP2003215L
    https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82917

 

Selected papers

  1. Гнаповська Л.В., Дорда С.В. "Мова"–"Людина"–"Культура" в лінгвокультурологічній перспективі / Л.В. Гнаповська, С.В. Дорда // Актуальні питання іноземної філології. – Луцьк : Східноєвропейський національний університет ім. Лесі Українки, 2018. – № 8. – С. 57-64. http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70504
  2. Гнаповская Л.В., Карпова В.Н. Современное образование в эпоху глобализации: традиционная классика VS цифровые технологии [Текст] / Л.В. Гнаповская, В.Н. Карпова // Іноземні мови. - 2016. - № 4(88). - С. 41-50. http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/53546
  3. Гнаповская Л., Карпова В. Глобализация и инновации в образовании: аргументы "за" и "против" / Л.В. Гнаповская, В.Н. Карпова // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка. - 2016. - №4. - С. 202-210. http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52728
  4. Оним как знаковая сущность: значение, содержание и «семантическая память» // Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. Серія 9. Сучасні тенденції розвитку мов : збірник наукових праць / за науковою ред. А.В. Корольової. – Київ: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. – Вип. 13. – С. 41-48.http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52714
  5. Teacher Roles in Teaching Foreign Languages: Retrospective Analysis and Insights into the Future // Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» : збірник наукових праць / укладачі : І.В. Ковальчук, Л.М. Коцюк, С.В. Новоселецька. – Острог: Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2015. – Вип. 53. – С. 283-286. 
    http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/53689
  1. Простір мови: діалог культур, духовних цінностей, світоглядів // Світогляд – Філософія – Релігія: зб. наук. праць / ред. колегія: І.П. Мозговий, М.В. Попович [та ін.] - Суми: ДВНЗ «УАБС НБУ», 2014. – Вип. 5. – С. 137-146. 
    http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52642
  1. Имя-текст: структура, семантика, культурологические импликации // StudiaPhilologica (Філологічні студії): зб. наук. праць / ред. колегія: І.Р. Буніятова, Л.І. Бєлєхова, О.Є. Бондарева та ін. – К.: Київ. Ун-т ім. Б. Грінченка, 2012. – Вип. 1. – С. 73-79.
    http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52441   
  1. Что в имени твоем? (поэтика антропонимического композита)// Вісник Луганського національного педагогічного університету ім. Т. Шевченка. Серія “Філологічні науки”. Іноземна філологія. – 2012. – № 13 (248). – С. 31-41.
    http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58488
  1. «Война» и «мир» в имени: Диалог или противостояние?// Наукові записки. Серія «Філологічна». – Острог: Вид-во Національного ун-ту «Острозька академія». – Вип. 24. – 2012. – С. 44-46.  http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57644
  2. «Людина» в «імені»: англійська антропонімія у лінгвокультурному висвітленні // Науковий вісник Волинського національного університету імені Лесі Українки: Наук. журнал. – Серія «Філологічні науки. Мовознавство». – 2011 – № 5. – Ч. 1. – Луцьк: ВНУ ім. Лесі Українки. – С. 22-27. http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56757
  3. Ономастическая номинация: новое решение старой проблемы // Нова філологія. Збірник наукових праць. – Запоріжжя: ЗНУ, 2010. – № 37. – С. 25-30. http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56605
  1. Давньогерманська та кельтська антропонімії у просторі міфопоетичного дискурсу // Проблеми зіставної семантики: Збірник наукових статей / Відп. ред. Тараненко О.О. – Вип. 9. – К.: Вид. центр КНЛУ, 2009. – С. 142-146. 
    http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56754
  1. Гнаповська Л.В., Дука М.В. «Кохання» у «просторі» та «простір» у «коханні»: метафоричний діалог концептів // Науковий вісник Чернівецького національного університету: Збірник наукових праць. – Вип. 439-440: Германська філологія. – Чернівці: ЧНУ, 2009. – С.87-92. http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57497
  2. «Пространство» в имени: фрагмент англосаксонской картины мира // Ученые записки Таврического национального ун-та им. В.И. Вернадского: Научный журнал. – Серия «Филология. Социальные коммуникации». – Т. 22 (61). – 2009. – № 1. – Сімферополь: Таврійський національний університет ім. В.І. Вернадського, 2009. – С. 22-26.
    http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/53898   
  1. Hnapovs’ka L., Kvasova O. Language Testing: Known and Unknown (notes on the workshop) // Іноземні мови. – 2008. – №2. – С. 44-52. 
    http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/50926
  1. Гнаповська Л.В., Квасова О.Г. Як готувати учнів до тестування рецептивних видів мовлення // Іноземні мови. – 2008. – №1. – С. 15-20. http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56328
  1. Лінгвокогнітивні ознаки англомовної метафоричної репрезентації концепту «Смерть» // Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету ім.. В. Винниченка. – Вип. 75(4). – Серія «Філологічні науки» (мовознавство). – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2008. – С. 55-58.  http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55741  
  1. Адресованность как категориальный признак текстовой природы антропонима // Сучасні проблеми лінгвістичних досліджень і методика викладання іноземних мов професійного спілкування у вищій школі: Зб. наук. праць. – Ч. 1. – Львів: Видавничий центр ЛНУ ім. І. Франка, 2007. – С. 32-34.  http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56611
  1. Гнаповська Л.В., Квасова О.Г. Оцінювання вмінь читання: з досвіду пілотування тестових завдань у межах Проекту незалежного тестування з іноземних мов // Іноземні мови. – 2007. – №2. – С. 3-10. http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56710
  1. Гнаповська Л.В., Квасова О.Г. Національний тест з іноземної мови: ознаки і перспективи розробки // Іноземні мови. – 2007. – №1. – С. 3-7.  http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56683
  1. Соціолінгвістичні аспекти формування сучасної англійської системи прізвищ // Вісник Луганського національного педагогічного університету ім. Тараса Шевченка. – Серія «Філологічні науки». – 2007. - №10 (127). – С. 17-24.  
    http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56248
  1. Антропоним как элемент мифологического дискурса. // Дискурс у комунікаційних системах: Збірник наукових статей. – К.: КиМУ. – 2004. - С. 234-246. 
    http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57993  
  1. Языковая репрезентация концептуальной сферы «Культура» в семантике английских антропонимов германского происхождения. // Слов’янський вісник: Збірник наукових праць Рівненського інституту слов’янознавства Київського славістичного університету. Серія “Філологічні науки”. – Випуск 3. – Рівне: РІСКУ. – 2003. – С. 44-50. http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56528
  2. Гнаповська Л.В., Кисла М.В. Діалогічна природа концепту “Кохання” (лінгвофілологічний аспект) // Філологічні науки: Збірник наукових праць СумДПУ. – Суми: СумДПУ. – 2001. – С. 85-91.http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56333
  3. Соціальність як базова функціональна характеристика антропоніма // Збірник “Філологічні науки”. – Суми: СумДПУ, 2000. – С. 170-180.  http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56438   
  1. Личное имя: новый ракурс исследования // Вісник Київського лінгвістичного університету. Серія “Філологія”. – 1999. – Т.2. – №1. – С. 116-127.  http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56691
  1. Об одном фрагменте ономасиологической модели мира англосаксонской культурно-исторической традиции (концептуальная сфера «Человек» в семантике английских антропонимов германского происхождения) // Науковий вісник Волинського державного університету ім. Л.Українки. Серія “Романо-германська філологія”. – 1999. – №3. – С. 85-87. 
    http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56484
  2. Фреймовая репрезентация знаний в прототипической ситуации «Наречение ребёнка именем» (на материале английских личных имён) // Вісник Київського державного лінгвістичного університету. Дослідження молодих вчених. Серія “Філологія”. – 1998. – Вип. 6: Проблеми лексичної семантики та семантики тексту. – С. 15-31.  http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/62822
  1. Социолингвистический аспект функционирования имени собственного (на материале английской антропонимии) // StudiaMethodologica. Вип. 4: Філософські проблеми мислення і свідомості, мови і мовлення, методологія лінгвістики і семантика мови, проблеми літературної творчості. – Тернопіль: Тернопільський державний педагогічний університет ім. В. Гнатюка, 1998. – С. 70-75. 
    http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/62871   

 

 In-service Training

  • 2021 Sumy State University, professional development course on distant learning technologies in FL teaching
  • 2020 British Council, Advance HE (UK), National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, “Teaching Excellence Progamme”
  • 2019 Sumy State University, in-service training course on Innovative Approaches to Education
  • 2019 Sumy State University, US Embassy-funded Media literacy Institute “Incorporating Media Literacy in FL teaching and Learning in the 21st Century”
  • 2018 British Council Ukraine, professional development programmes for ESP teachers CIVELT-1, CIVELT-2
  • 2018 Taras Shevchenko National University of Kyiv, training course «Assessment for More Effective Foreign Languages Learning»
  • 2018 Sumy State University, EALTA-funded workshop «Building Assessment Skills of Ukrainian ESP Teachers» (keynote speaker – John Pill, Lancaster University)
  • 2017-2018 British Council Ukraine, professional development modules «Observation and Feedback», «Observation and Effective Feedback (follow up)»
  • 2017 Taras Shevchenko National University of Kyiv, UALTA workshop “Assessment in ESP and EAP”
  • 2016 Taras Shevchenko National University of Kyiv, EALTA workshop “Transparency in Language Assessment”
  • 2015 Taras Shevchenko National University of Kyiv, ILTA workshop “Enhancement of Assessment Literacy of University English Language Teachers in Ukraine” (keynote speaker – Antony Green, ILTA President, CRELLA (Bedfordshire University, UK) Director)
  • 2015 Kyiv National Linguistic University, in-service training course and Summer School “English Research Writing in Linguistics”
  • 2015 Sumy State University, in-service training course “Innovative Approaches in Education”
  • 2012 Borys Grinchenko University of Kyiv, workshop “Metaphor, Consciousness and Time” (delivered by Dr. Gerard Steen, VU university Amsterdam)  
  • 2006-2008 British Council (Ukraine) coordinated project "Assessment in ELT", project team member involved in designing test tasks for external independent assessment in foreign languages
  • 1996 Cambridge University, Fitzwilliam College, in-service training course “Becoming a Teacher Trainer: an Introduction to Teacher Training”

 

Engagement in international projects:

  • 2021 Hornby Alumni Project “E-TOOL: Teaching Online Opportunity Lab”
  • 2020 British Council Ukraine and Advance HE project “Teaching Excellence Project”
  • 2019 Department of State (USA) project “Incorporating Media Literacy in English Language Teaching and Learning in the 21st Century”
  • 2018-2019 British Council Ukraine “English for Universities” project
  • 2018 EALTA grant “Building Assessment Skills of Ukrainian ESP Teachers”
  • 2016-2017 Council of Europe project on piloting descriptors for CEFR Companion volume new scales
  • 2006-2008 British Council Ukraine project "Assessment in ELT"

 

Membership in the Professional associations listed below:

  • EALTA
  • UALTA,
  • TESOL-Ukraine
  • IATEFL-Ukraine

 

Contact information

57 Petropavlivska Str., room K2-245
Sumy, Ukraine
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.   

2 Rymskogo-Korsakova Str., Sumy, 40007 Ukraine
Main Building, room 1202

Tel.: (0542) 687-787

E-mail: [email protected]

When using materials from the site of the Foreign Languages Department ​​reference to the site is required.

All Rights Reserved.