Новини
13 лютого 2024 року в межах етапу перегляду освітньо-професійної програми “Англійська та німецька мова та літератури” відбувся розгляд проєкту оновленої ОПП 2022 на розширеному засіданні робочої проєктної групи ОП із запрошенням Експертної ради роботодавців, здобувачів ОП та академічної спільноти. Моніторинг і періодичний перегляд ОП відбувається для того, щоб гарантувати досягнення встановлених цілей та їх відповідність потребам студентів і суспільства. Перегляди ОП спрямовані на їх безперервне вдосконалення. Дії, заплановані в результаті перегляду, та результати їх виконання доводяться до відома зацікавлених сторін.
В обговоренні прийняли участь шановні стейкхолдери-керівники ЗЗСО м. Суми та Сумського району Тетяна Волкова, Наталія Педяш, Наталія Усенко, Наталія Ришкова, представник здобувачів Іван Донік, викладачі кафедри германської філології та кафедри іноземних мов та лінгводидактики факультету ІФСК.
11 лютого ми відзначаємо внесок жінок у науку, величезний внесок, який вони роблять у розвиток нашого світу. Міжнародний день жінок у науці - це не лише відзначення досягнень, а й нагадування про необхідність підтримки та розвитку талантів у жіночій науковій спільноті.
Наша кафедра приєднується до вітань та висловлює глибоку подяку всім науковицям за їхній невтомний внесок у розвиток науки та технологій. Жінки у науці - це не лише символ успіху, а й приклад сили та витримки.
Шановні колежанки, бажаємо вам нових досягнень, відкриттів та вдосконалення у вашій науковій діяльності. Нехай ваша праця приносить вам задоволення та визнання, а ваші ідеї сприяють прогресу всього людства.
Нехай цей день буде наповнений вдячністю та визнанням вашого непересічного внеску у розвиток науки. Щиро вітаємо вас з Міжнародним днем жінок у науці!
З повагою,
колектив кафедри іноземних мов та лінгводидактики
Кафедра іноземних мов та лінгводидактики Сумського державного університету запрошує до безкоштовного курсу підвищення кваліфікації для вчителів іноземних мов.
Ця програма проводитиметься віртуально та спрямована на розвиток професійної кваліфікації вчителів іноземних мов шляхом поглиблення та розширення знань, умінь та навичок.
Спікер курсу Стюарт Керролл, кандидат наук з викладання та проектування навчальних програм, доцент кафедри початкової та дошкільної освіти Коледжу Нью Джерсі, Евінг, Нью Джерсі, який залучений до викладання на кафедрі іноземних мов та лінгводидактики Сумського державного університету в межах програми «Віртуальний викладач» за підтримки Держдепартаменту США Регіонального відділення англійської мови Посольства США в Україні.
Технологія – Zoom, мова – англійська, час проведення 17.00 – 18.20 (EEST) раз на два тижні по суботах.
27 січня в Конгрес центрі СумДУ відбулася нарада з Віце Прем'єркою України Іриною Верещук, Міністеркою з реінтеграції тимчасово окупованих територій щодо координації дій з підтримки цивільного населення Сумської області.
В засіданні брали участь високопосадовці Сумської військово-цивільної адміністраціїї, ректор СумДУ Василь Карпуша, менеджер міжнародної організації з міграції Роберт Моміні, якого супроводжувала в якості синхронного перекладача старший викладач кафедри іноземних мов та лінгводидактики Оксана Гладченко.
Студенти спеціальності «Середня освіта» на зимових канікулах стали слухачами курсу лекцій від американського професора Біллa ФОРІША з державного університету м. Боулінг-Грін (штат Огайо). Курс має назву «The Cycle of Creativity and Anxiety at the Microsystemic, Mesosystemic, and Exosystemic Levels of Human Ecology». Це унікальна можливість для наших майбутніх вчителів іноземних мов та зарубіжної літератури поглибити свої знання з практичної психології, зокрема дізнатися про стратегії управління екзистенційною тривогою, розвинути компетентності міжособистісного спілкування та самодиференціації. Знаття будуть проходити як в аудиторному, так і в онлайн-режимі до кінця квітня.
Підбиття підсумків науково-методичної роботи в межах проєкту «Підвищення кваліфікації викладачів університетів для підготовки майбутніх учителів англійської мови» (TESOL Faculty United for Ukraine)
Посібник «Читання та аналіз коротких оповідань: фокус на соціально-емоційному навчанні» Юлії Коробової (Сумський державний університет) та Ганни Подосиннікової (Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка) є одним із кінцевих продуктів проєкту. Посібник призначений для навчання аналітичного та критичного читання сучасних автентичних оповідань майбутніх учителів англійської мови, які навчаються на бакалаврських програмах. У книзі пропонується фасилітативний підхід до розвитку аналітичних і критичних навичок читання у студентів з акцентом на соціально-емоційному навчанні (СЕН). Авторська робота містить огляд базових аспектів СЕН, основні теоретичні питання інтерпретації художнього тексту, структуровані розділи практичної аудиторної та самостійної позааудиторної роботи, та одночасно зосереджується на пріоритетах учителя та учнів, на проблемах виховання, мови та комунікації, на практиках рефлексивного читання та містить цінну інформацію щодо культури сучасного американського суспільства. Різноманітні завдання та прийми навчання спрямовані на ознайомлення студентів із критичним читанням і стратегіями СЕН, які можна використовувати в їх професійній діяльності. Посібник призначений для використання на заняттях; проте майбутні вчителі англійської мови можуть успішно використовувати його самостійно.
На зимових канікулах сумські школярі мали чудову можливість познайомитись із спеціальностями факультету ІФСК у веселій ігровій формі. Цим вони завдячують нашим студентам, які облаштували спеціальну квест-кімнату в укритті корпусу К3. Змагання команд на кмітливість відбувалось у формі загадок та вікторин, розгадавши які вони отримували ключ від основного завдання-пазлу. Студенти 1 та 2 курсу від спеціальності Середня освіта також брали участь у підготовці квесту. Зокрема Андрієвська Вікторія та Новобранець Олександра створили цікавий ребус із зашифрованою назвою робочого інструменту вчителя іноземних мов, який школярі мали відшукати у квест-кімнаті. Такий «інтелектуально-змагальний» формат профорієнтації згідно з відгуками сподобався і школярам, і студентам.
Академічна мобільність є рушійною силою інтернаціоналізації та розвитку сучаної вищої освіти. Доцент кафедри іноземних мов та лінгводидактики Ірина Ляшенко мала можливість взяти участь у міжнародній академічній мобільності з наукового стажування до Чеського університету природничих наук у Празі (CZU) в межах проєкту платформи Agrisciences, для сприяння співпраці та обміну знаннями між дослідниками.
Платформа Agrisciences, спрямована на сприяння міждисциплінарним дослідженням і співпраці, надає цінні можливості для дослідників вищої освіти. Платформа активно підтримує ініціативи, які зміцнюють науковий потенціал і заохочують співпрацю між університетами, зокрема і з Сумським державним університетом.
Платформа Agrisciences, відзначає спільні зусилля науковців з України та Чехії.
Ця спільна ініціатива під назвою «BRT: зміцнення наукового потенціалу та співпраці українських дослідницьких груп» спрямована на посилення наукового потенціалу та сприяння постійній співпраці між установами-учасниками. Платформа, яку очолює Гінек Роубіч, об’єднує команду експертів і дослідників, відданих розвитку наукового потенціалу, та підтримує цілий ряд проєктів.
У сучасному світі, де більшість людей отримує інформацію через Інтернет, важливо володіти навичками правильної її подачі.
Ірина Ляшенко, доцент кафедри іноземних мов та лінгводидактики, отримала можливість підвищити свою кваліфікацію у сфері онлайн викладання та фасилітації за підтримки Глобальної програми Державного департаменту США OPEN.
Ірина Ляшенко проходила курс навчання у січні 2023 року, а починаючи з літа 2023 року пів року відшліфовувала навички віртуального фасилітації на платформі Практичної спільноти (CoP) Інтернет-професійної англійської мережі (OPEN) / The Online Professional English Network (OPEN) Community of Practice (CoP) - активному онлайн-форумі, створеному для встановлення зв’язків, сприяння співпраці та обміну знаннями, а також сприяння культурному взаєморозумінню між випускниками курсу OPEN та експертами TESOL із США.
За шість місяців відданої роботи Ірина Ляшенко зробила значний внесок у практичну спільноту випускників OPEN, демонструючи відданість створенню сприятливого середовища для співпраці та залучення.
Практика була спрямована на відбір та поширення інформації з TESOL та підтримки комунікації між учасниками спільноти.
На відзначення цього досягнення Ірині Ляшенко було вручено сертифікат за підписом Кріс МакДоннел, керівниці глобальної програми OPEN Державного департаменту США.
Досить часто на заняттях із іноземної мови вивчають слова, граматику, виконують вправи, але не бачать в мові практичного сенсу. У свідомості тих, хто навчається іноземна потрібна для вправ і тестів, а не для реального спілкування. Як наслідок, знижується мотивація, формується мовний бар'єр і страх помилятися. Недолік практики призводить до пасивного знання мови: «все розумію, а сказати нічого не можу».
CLIL вирішує цю проблему! На заняттях, де застосовується ця технологія, мова виступає вже не метою, а засобом вивчення іншого предмета, тобто ті, хто навчається, бачать, що за допомогою іноземної мови можна дізнаватися нову цікаву інформацію. Вивчення мови відразу стає більш осмисленим, адже вона використовується для вирішення конкретних завдань тут і зараз.
Викладач кафедри іноземних мов та лінгводидактики Світлана Міхно успішно завершила онлайн курс з Методології CLIL (Content and Language Integrated Learning). Курс «Методологія CLIL» розроблено в рамках виконання проєкту Erasmus+ «Розвиток потенціалу підготовки учителів іноземної мови як шлях до впровадження багатомовної освіти та європейської інтеграції України / MultiEd». Проєкт спрямований на адаптацію та впровадження передових методів викладання іноземних мов в освітній процес в Україні, серед яких інтерактивні методи, студентоцентроване навчання, комунікативні методи засвоєння мови, методологія CLIL (інтегроване вивчення предмета і мови завдяки викладанню предметів нерідною мовою).